בטעם של פעם: השכונה שמחברת בין מגורי יוקרה לפרדסים הישנים

"נווה מגן החדשה" היא אחת מהפנינים הקלאסיות של רמת השרון, שכונה מיתולוגית בה התגוררו ועדיין גרים קציני צבא בכירים, ואפילו נשיא אחד לשעבר. בקרוב תיבנה בסמוך לה אחות צעירה ואקסקלוסיבית

פורסם ב: 21.01.2024
פנינה קלאסית של רמת השרון. צילום אילוסטרציה

 

שכונת נווה מגן ברמת השרון נבנתה באמצע שנות ה-50 של המאה הקודמת, לטובת שיכונם של אנשי צבא הקבע. בשכונה, שנמנית בין השכונות הגרעיניות שהקימו את רמת השרון, ניתן אפילו למצוא את מגדל המים המפורסם המתנוסס על דגל העירייה. ברבות השנים, בשכונה הוותיקה שהורכבה ברובה מבתים פרטיים, התגוררו קצינים בכירים, אלופים בצה"ל, אנשי עסקים ותקשורת ידועים ואפילו הנשיא לשעבר עזר וייצמן. אין ספק שמדובר בתמהיל אנושי מיוחד ואיכותי שמלמד על יוקרה שקטה ואקסקלוסיבית.

רמת השרון ידועה בציבור כעיר מבוקשת לנדל"ן, ופוטנציאל ההתחדשות העירונית סלל את הדרך להקמת פרויקט שימתח את גבולותיה של השכונה המיתולוגית. בחודש פברואר האחרון, חברת דוניץ-אלעד החלה את עבודות ההכנה לקראת בניית שלב א' בפרויקט "נווה מגן החדשה", בצד המזרחי של נווה מגן הוותיקה בפינוים של מבנים ישנים שנבנו בשנות ה-50 בשכונת מורשה.

במתחם בו תוקם השכונה החדשה, ייהרסו תשעה בניינים ישנים עם 112 דירות, ובמקומם יוקמו שבעה בניינים חדשים. הללו יכללו כ-435 יחידות דיור חדשות במגוון גדלים: שלושה, ארבעה וחמישה חדרים. הפרויקט ישתרע על שטח של כ-42,500 מטרים רבועים, ויכלול בין הבניינים גם שטחי מסחר חדישים, מתחמים קהילתיים באחריות העירייה ושטחים ירוקים רחבים.

חיים חדשים לצד ההיסטוריה

לפני שהוקמה כשיכון ליוצאי צבא קבע, בשטחי שכונת נווה מגן היו פרדסים רחבים, בהם עמלו בשנות ה-30 של המאה הקודמת העובדים המאורגנים שהתגוררו באזור. הרחוב המרכזי בשכונה מנציח את שורת העצים האחרונה, שפונתה לטובת שיכון התושבים עם הקמת השכונה המודרנית 20 שנים לאחר מכן. מגדל המים האייקוני הוקם במרכז השכונה, סמוך לתיכון רוטברג, בשנת 1950, ומאז מהווה נקודת ציון מוכרת בשכונה.

יותר ויותר אנשים מזהים את הפוטנציאל העצום שבמגורים בשכונה הזו. הפרויקט החדש, שיוקם בהדרגה במהלך השנים הקרובות, הוא הזדמנות נהדרת לחוות את המורשת הארוכה והאיכותית של רמת השרון, ולקבל את כל המאפיינים של אורח חיים מודרני: קרבה לחנויות וליציאות לכבישים המהירים, ובניינים ברמת גימור ואבזור גבוהה. 

"מדובר בעליית מדרגה רצינית", מספר אסף יוגב, מנהל השיווק של חברת דוניץ אלעד. "אנחנו בונים בנווה מגן החדשה, שכונה מעודכנת ומתוכננת בסטנדרט הגבוה ביותר. דוניץ אלעד שמחה להיות אחת מהחברות שמשפיעות על הנוף המתחדש של רמת השרון, ולהציע בה פתרונות מגורים במחירים נוחים לאנשים שרוצים להיות חלק מאחת מהפנינים הקלאסיות של ההתיישבות העירונית בארץ ישראל".