מדריך: כמה מסים צריך לשלם על דירה שאני משכיר?

לבעלי נכסי מגורים להשקעה מוצעות כמה דרכים לשלם את ההיטל שקבעה המדינה. איזה מסלולים קיימים, ומתי כדאי להתייעץ עם יועץ מס? עושים לכם סדר

משכיר דירה. יש כמה אופציות להתמודד עם המסים

 

יש לכם דירה להשקעה, או קניתם דירה נוספת? מזל טוב. עם זאת, אתם עדיין מחויבים לשלם מסים על נכס מגורים שאתם משכירים, כל עוד הסכום החודשי שאתם מקבלים משכר הדירה לא עובר תקרה מסוימת. מה קורה כשאתם עוברים את הסכום הנקוב בחוק? לרשותכם כמה אופציות להתמודד עם ההיטל שקבעה המדינה.

  • מסלול פטור מלא

דמי השכירות החודשיים שאתם גובים בחודש נמוך מ-5,654 שקלים בחודש? אם כך, אתם זכאים לפטור מלא מתשלום מס זה על הנכס. שימו לב שגובה הפטור משתנה באופן שנתי, ורצוי לעקוב אחרי הפרסומים הרלוונטיים באתר רשות המסים.

  • מסלול מס קבוע

אם הנכס שלכם מושכר בסכום גבוה יותר מגובה הפטור, אתם יכולים לבחור לשלם את גובה המס חודש בחודשו. כלומר, אם הדירה מושכרת ב-6,000 שקלים (מעל גובה הפטור), תצטרכו לשלם מדי חודש 10% מהסכום (600 שקלים) לרשות המסים. זו אופציה מומלצת יותר לאנשים שלא מעוניינים לבצע תיאום מס, אך עלולה להיות היקרה יותר מבין המסלולים. היתרון בה הוא חיסכון של כסף בתשלום לרואה חשבון, וחיסכון של זמן וביורוקרטיה.

  • מסלול מס שולי

בעלי דירות עם הכנסה קבועה, להם תיק קיים במס הכנסה, יכולים לבחור לשלם את מס הדירה להשקעה על בסיס מס שולי. מה הכוונה? בסוף השנה, בסיכום כל ההכנסות (פרנסה, קצבאות, תשלומים שונים) תצטרכו להצהיר גם על הכנסה קבועה שקיבלתם משכר הדירה. בשלב הזה, תמוסו על הכנסה משכר דירה כמס שולי בלבד, והוא "ייבלע" בתוך מדרגת המס הקיימת בהתאם להכנסותיכם השנתיות (לחצו כאן כדי לקרוא על מדרגות המס העדכניות).

כדי להתאים את מסלול המס השולי לרמת ההכנסה שלכם, מומלץ להיוועץ בעורך דין לענייני מסים, רואה חשבון או יועץ מס. 

חשוב לדעת!

דבר נוסף שכדאי לדעת, זה שהמחוקק הישראלי פתר לקונה ארוכת שנים שלא הכירה בפטור חלקי או מלא ממס על דירה שכורה לאנשים שמשכירים דירה יחידה ושוכרים בעצמם. כלומר, אנשים שלא מתגוררים בנכס שברשותם, ומשלמים שכר דירה על מקום מגוריהם, זכאים לפטור ממס אם הם לא חוצים סכום שנתי מסוים. פרטים נוספים ניתן לקרוא באתר רשות המסים.

אם התבלבלתם עדיין – כדאי ורצוי להתייעץ עם גורמי מקצוע רלוונטיים, כדי שימליצו לכם על דרך הפעולה המיטבית ביותר. בהצלחה!