התחדשות עירונית בת ים: 1,654 דירות חדשות ב-7 מגדלים

התוכנית כוללת 7 מגדלים במיקום אסטרטגי, בקרבת הרכבת הקלה ותחנת מטרו עתידית

פורסם ב: 15.01.2024
שכונת ניצנה בבת יםשכונת ניצנה בבת ים

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית בצפון מזרח בת ים, בגבול עם העיר תל אביב. התוכנית כוללת הקמת 1,654 דירות חדשות שיוקמו ב-7 מגדלים (25-40 קומות), וכן 13 מבנים מרקמיים (4-10 קומות). מתוך כלל יחידות הדיור, כ-590 יהיו דירות קטנות.

התוכנית, שמתפרסת על פני 92 דונם, צפויה להיכנס לתוקף לאחר תהליך של הפקדה, תכנון מפורט ואישור מלא. 400 יחידות הדיור שנמצאות כיום במתחם יפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית מקודמת על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית בת ים והמינהלת העירונית. היא ממוקמת מערבית לאיילון ובקרבת תחנת רכבת ישראל ותחנת המטרו העתידית בבי"ח וולפסון. כמו כן, היא מצויה במרחק של כחצי קילומטר מהקו האדום של הרכבת הקלה (תחנת "מחרוזת").

במגדלים החדשים יוקצו שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים. כמו כן, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור בהיקף של כ-70 אלף מ"ר, וכן שטחים פתוחים (כ-22 דונם) ושטחי ציבור.

התוכנית אושרה בהתאם למדיניות הממשלה לקידום התחדשות עירונית, במסגרתה מוקצים משאבים רבים לשיפור איכות החיים בערים בישראל.

"התוכנית שאושרה כעת להפקדה, מחדשת מתחם רחב היקף ומשמעותי מאוד, שיהווה מעתה שער כניסה חדש לעיר", אמר אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. "בת ים ממשיכה גם בשנה זו בתנופת ההתחדשות, והתוצאות כבר ניכרות. עבודה משותפת טובה עם העירייה והמינהלת העירונית, הנמצאת בקשר ישיר עם הדיירים, הם הבסיס להצלחה של כל מיזם כזה, כפי שנוכחנו גם הפעם".