אושרה תוכנית "גלילות דרום", הכוללת 18,500 יחידות דיור

התוכנית כוללת 1,700 דונם מצפון לרמת אביב ג', ותכלול גם 1.1 מיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה

תל אביב בלילה (אילוסטרציה). צילום: Unsplashתל אביב בלילה (אילוסטרציה). צילום: Unsplash
פורסם ב: 03.03.2024

בשורה גדולה לאזור הצפוני ביותר בתל אביב: הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה את תוכנית "גלילות דרום", שתכלול 18,500 דירות חדשות בלב אזור ביקוש. במקום ייבנו מגדלים של בין 7-40 קומות, בשטח כולל של 1,700 דונמים. בנוסף, כוללת התוכנית שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 1.1 מיליון מ"ר. כעת צפויה התוכנית להיות מופקדת להתנגדויות.

השטח המדובר נמצא בצפון לרמת אביב ג' ושכונת אפקה, כשמצפון לו משתרך כביש 5. במערב השטח נמצא כביש 2 (החוף), וממזרח לו – נתיבי איילון.

מבין הדירות שייבנו במתחום, יוקצו 5,500 דירות קטנות. כ-2,500 יחידות דיור צפויות להיות בשכירות, ועוד כמות דומה בשכירות במחיר מופחת/מפוקח.

התוכנית לוקחת בחשבון את קיומם של קווי המטרו העתידיים, וכן תחנה חדשה של רכבת ישראל.

ובתוך כך, יעלה לדיון בקרוב תיקון חדש שיאפשר סמכויות מורחבות לוותמ"ל – המתפקדת למעלה כוועדה עליונה לאישור תוכניות דיור – בהן גם התחדשות עירונית. התיקון המדובר למעשה ירחיב עוד את סמכויותיה של הוותמ"ל – באמצעות ביטול הצורך של הוועדה להתייעץ עם ראשי ערים בטרם קבלת החלטות גדולות הנוגעות בשטחם. בנוסף מציע התיקון להפוך את הוועדה לקבועה.

סעיף נוסף בתיקון יאפשר לוותמ"ל להרחיב את שטחם של מתחמים מוכרזים בעד 50% משטחם. כיום סמכויות הוועדה מאפשרות לה לעשות זאת ב-20% בלבד.