"דירות לדוגמה נועדו להראות פוטנציאל"

מה המטרה שלה, למה היא כל כך חשובה בתהליך הרכישה, ואיזה שאלות כדאי לשאול את אנשי המכירות כשבאים לראות אותה? כל מה שצריך לדעת על דירה לדוגמה

דירה לדוגמה בפארק תל אביב של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד)דירה לדוגמה בפארק תל אביב של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד)

המסע של אדם פרטי, זוג או משפחה בחיפוש אחר דירת המגורים הבאה שלהם, מתחיל לרוב בשיטוט אקראי בין אתרי האינטרנט השונים או בקרב חברים; ממשיך ביצירת קשר עם יזם או פרויקט רלוונטי; ועובר במקרים רבים גם דרך ביקור ב"דירה לדוגמה" – אותה רבים מגדירים כחלק מהותי בהחלטת הרכישה.

יזמי הנדל"ן, מצידם, מייחסים חשיבות רבה לדירה לדוגמה. רבים מהם אפילו ממקמים בתוכה את משרדי המכירות שלהם. המטרה היא שהלקוח הפוטנציאלי ייכנס לדירה, יתרשם מהנוף ויבין מה הסטנדרט שהחברה יכולה להעניק לו, ואיזה מפרט עשיר הוא יקבל. מטרה נוספת היא להעניק ללקוח תחושה שהוא נפגש עם חברה ששמה לב לכל הפרטים הקטנים. היתרון של דירה לדוגמה, בהשוואה להדמיה ממוחשבת, ברור לכולם: אין טוב ממראה עיניים. הקונה המיועד נחשף לעיצוב בפרטי פרטים, מרמת האריח ועד הטישיו שהונח לצד הכיור בחדר השירותים.

"דירות לדוגמה קיימות כדי שהלקוח יידע איזה פוטנציאל יכול להיות לדירה שלו", מסבירה אורלי כלפון, מנהלת התקשורת השיווקית בחברת דוניץ-אלעד. "אנחנו מייחסים לה חשיבות רבה ובונים אותה עם מיטב המעצבות שלנו. בפרויקט שלנו בפארק תל אביב, למשל, בנינו ועיצבנו חמש דירות לדוגמה – אחת לשלב א' ועוד ארבע לשלבים ב' וג'. הרעיון הוא שלקוחות שמגיעים יבינו שעומדת מולם חברה רצינית, שרמת הבנייה והגימור חשובה לה".

בענף הנדל"ן יודעים לספר שפרויקטים בהם מוצגת דירה לדוגמה – נמכרים במהירות גבוהה יותר. "אני יכולה להעיד בוודאות שדירה לדוגמה עוזרת", מודה כלפון. "בפרויקטים שאין בהם אותה, אנשים מגיעים למשרדי המכירות ומתקשים לדמיין את החזון, ואיך המקום ייראה. בסופו של דבר אין כמו לעלות לדירה, להסתובב בפרויקט, להבין מה עתיד להתרחש מבחינת מסחר, חינוך וקהילה. כשרואים הכל בעיניים, יוצאים משם אחרת".

לפתוח את התיאבון

דנה אלקון היא מעצבת פנים שעובדת עם חברות שונות (בהן דוניץ-אלעד) ועוזרת להן לעצב דירות לדוגמה ברמה גבוהה. "כשאני מתכננת דירה לדוגמה אני חושבת על כל פרט ופרט: החל מווילונות, דרך הריהוט, הספות, ריהוט גן למרפסות, שילוב של פינות משפחתיות, מוצרי חשמל ועוד".

איך את יודעת על מה לשים דגש בכל פרויקט?

"כשיזם שוכר את שירותיי, הוא מגדיר לי מי קהל היעד מבחינתו ומבקש שעיצוב יותאם אליו. הרי הצרכים משתנים אם מדובר בזוג צעיר, משפחה עם שלושה ילדים או זוג מבוגרים ללא ילדים. זה משפיע על ההחלטה האם לעצב דירה זרוקה יותר, אולי כזו שהיא שקטה ושמרנית או סגנון אחר. הדירות שלנו באות לתת את התחושה כאילו מישהו ממש גר בהן. המטרה שלי בעיצוב היא לפתוח את התיאבון, ולהמחיש ללקוח מה הוא עוד יכול לעשות עם הדירה".

גם חגית צרפתי, מעצבת שעובדת עם דוניץ-אלעד, מדגישה את הצורך להתאים את העיצוב לקהל היעד. "אני בונה פרופיל לקוח כדי לא להתפזר", היא מעידה. "לי באופן אישי מאוד חשוב לשלב אומנות בדירה, אז אני מוסיפה תמונות, כדים וכלים. אני חושבת שזה מוסיף המון אופי".

  • דירה לדוגמה באורבן פארק ראשונים של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד) דירה לדוגמה באורבן פארק ראשונים של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד)
  • דירה לדוגמה ביפה נוף 120 בחיפה של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד) דירה לדוגמה ביפה נוף 120 בחיפה של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד)
  • דירה לדוגמה בבית וגן בירושלים של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד) דירה לדוגמה בבית וגן בירושלים של דוניץ-אלעד (התמונה להמחשה בלבד)

בחנו את הפוטנציאל

אז החלטתם ללכת לראות דירה לדוגמה. מה הדגשים שחשוב לשים לב אליהם? מה כדאי לכם לבדוק? ואיזה שאלות לשאול? הנה כמה טיפים חשובים למבקרים.

  1. אל תסתכלו על הדירה לדוגמה בתור הדירה העתידית המדויקת שלכם. בחנו רק את הפוטנציאל. את הדירה הספציפית שלכם תוכלו לתכנן לאחר סגירת העסקה.
  2. שאלו את איש המכירות האם נעשו שינויים בין התכנון האדריכלי של הפרויקט לבין הדירה לדוגמה. לעיתים, לצורך המחשה, מעצבי הדירה לדוגמה מאחדים חדרים, מרחיבים שטחים משותפים וכיוב'. חשוב שתדעו זאת.
  3. בחנו את כל הפרטים הקטנים עד לרמת הגימורים, האריחים ונראות השירותים. בהתאם לאיכות העבודה שאליה תחשפו תוכלו לדעת האם עומדת לפניכם דירה מחברה שמכבדת את עצמה ודואגת לכל פרט בתהליך הבנייה.
  4. בדקו עם אנשי המכירות מהם החללים המשותפים המתוכננים בפרויקט: איך ייראה הלובי, האם מתוכנן מועדון דיירים, כמה מעליות יהיו ואילו מתקני אשפה.
  5. אל תתרשמו רק מהדירה לדוגמה. סיירו באזור, שאלו את אנשי המכירות על השכונה, על החינוך ועל השכנים שלכם – כדי שתוכלו לקבל תמונה ברורה יותר באשר לסביבה שבה אתם עתידים להתגורר.

אפקט ה"וואו"

לדברי דלית זילברצוייג אקוסטה, אדריכלית שינויים ומנהלת תכנון פנים בדוניץ-אלעד, "הדבר החשוב ביותר שלקוח צריך להבין זה שהדירה לדוגמה נועדה להראות לו את פוטנציאל הדירה העתידית שלו מבחינה תכנונית".

למה את מתכוונת?

"הדירה מספקת את אפקט הוואו, אבל היא עדיין גנרית ופונה באופן אחיד לכל הרוכשים הפוטנציאליים. לכל אחד הרי יש דרישות תכנוניות ועיצוביות אחרות. אז בפועל, מי שרוכש דירה מגיע למחלקת שינויים ודיירים, שם מתאימים לו את הדירה בהתאם לצרכים הייחודיים שלו".

מה לקוחות שואלים אותך בדרך כלל כשהם מגיעים לבקר בדירה לדוגמה?

"הרבה שואלים אם מה שהם רואים בדירה זה הסטנדרט שהם יקבלו. התשובה היא כמובן לא. הדירה נועדה לעזור להם להבין את הפוטנציאל שאליו הדירה יכולה להגיע. רוב הדיירים אוהבים להתאים דירה לצרכים שלהם, כשאין אחד דומה לשני. מה שכן, רבים מהם שואבים מהדירה לדוגמה רעיונות, אותם הם מבקשים לאמץ למפרט הייחודי שלהם. הם רואים בדירה לדוגמה התגשמות של החלום שלהם".