מסתמן: יזמים שיבנו ממ"דים באשקלון יזכו למענקים

החלטת הממשלה מיולי השנה הועברה לביצוע בעקבות ההסלמה הביטחונית של החודשים האחרונים. הכוונה: תקצוב של 600 מיליון שקלים למיזמי התחדשות עירונית עד שנת 2031

פורסם ב: 16.01.2024


החלטה חשובה בצל מלחמת "חרבות ברזל":
המדינה תחלק מענקים בשווי של מאות מיליונים ליזמים המקימים פרויקטים שנועדו למגן יחידות דיור בעיר אשקלון. על פי החלטת הממשלה (מס' 852) שהתקבלה בחודש יולי השנה, הרשות להתחדשות עירונית החלה כבר לפני שבועיים (16.10.23) לחלק את המענקים – בתקציב כולל של לא פחות מ-600 מיליון שקלים. 

אין צורך להכביר במילים בימים אלו על החשיבות הקריטית שבמיגון יחידות דיור ישנות בעיר אשקלון, ומאמצי המדינה להאיץ את התהליך מתחילים להיראות גם בשטח. השכונות הוותיקות של העיר סובלות כבר שנים רבות מחוסר בממ"דים, דבר שמותיר תושבים רבים במצב של חוסר אונים במקרה של נפילות טילים. המכרזים להתחדשות עירונית כבר החלו להתפרסם על ידי המדינה, שתקצה מענקים ממשלתיים לסבסודם – וגם לפרויקטים שאינם נסמכים על כוחות השוק בלבד.

המכרזים יתרחבו גם בערים נוספות

מענקי ההתנעה של המכרז יעמדו על תקציב של 110 מיליון שקלים, כשהצפי הוא להגדיל בהדרגה את היקף הפרויקטים לסך תמיכה ממשלתית בגובה של 600 מיליון שקל עד שנת 2031. בהתאם לפרסום הממשלתי מלפני כמה ימים, היזמים יהיו זכאים לפיצוי של כ-180,000 ש"ח עבור כל יחידת דיור בפרויקט (גובה המענק הסופי ישוקלל בהתאם לתחשיבים הכלכליים של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית).

כבר בימים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים דומים גם בערים לוד ורחובות (שכונת קריית משה), בתקציב של כ-140 מיליון שקלים.

"בימים קשים אלו החלטנו להמשיך עם קידום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ עם דגש על ערים בהן יש צורך במיגון או חיזוק מבנים", מסר שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף (יהדות התורה). "נמשיך לעבוד לטובת הציבור בכל תחום העומד בפנינו".

"שעת החירום בה אנו נמצאים מחייבת אותנו להמשיך ולפעול למען תושבי ישראל, במיוחד בערים המתמודדות עם איום מוגבר של ירי טילים, וסובלות מהעדר מיגון מספק", הוסיף מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר. "נדאג שהתקציבים והשירותים הנחוצים יעברו ללא עיכוב למטרות אלה".