מענקים ליזמים: בניית ממ"דים באשקלון תזכה לתמיכה ממשלתית
החלטת הממשלה מיולי השנה הועברה לביצוע בעקבות ההסלמה הביטחונית של החודשים האחרונים. הכוונה: תקצוב של 600 מיליון שקלים למיזמי התחדשות עירונית עד שנת 2031
מכרזי הממ"דים וההתחדשות העירונית יתרחבו בקרוב לערים לוד ורחובות (שכונת קריית משה), בתקציב של כ-140 מיליון שקלים. מענקי ההתנעה של המכרז יעמדו על תקציב של 110 מיליון שקלים, כשהצפי הוא להגדיל בהדרגה את היקף הפרויקטים לסך תמיכה ממשלתית בגובה של 600 מיליון שקל עד שנת 2031. בהתאם לפרסום הממשלתי מלפני כמה ימים, היזמים יהיו זכאים לפיצוי של כ-180,000 ש"ח עבור כל יחידת דיור בפרויקט (גובה המענק הסופי ישוקלל בהתאם לתחשיבים הכלכליים של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית). "בימים קשים אלו החלטנו להמשיך עם קידום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ עם דגש על ערים בהן יש צורך במיגון או חיזוק מבנים", מסר שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף (יהדות התורה). "נמשיך לעבוד לטובת הציבור בכל תחום העומד בפנינו"."שעת החירום בה אנו נמצאים מחייבת אותנו להמשיך ולפעול למען תושבי ישראל, במיוחד בערים המתמודדות עם איום מוגבר של ירי טילים, וסובלות מהעדר מיגון מספק", הוסיף מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר. "נדאג שהתקציבים והשירותים הנחוצים יעברו ללא עיכוב למטרות אלה".